Sisällysluettelo Avaa tai sulje valikko 01 Työn hakeminen 01 Työn hakeminen 1.1 Mistä voit hakea töitä? 1.2 Miten haet töitä? 1.3 Oletko työntekijä vai yrittäjä? Etusivu Työelämän pelisäännöt -opas 01 Työn hakeminen Päivitetty: 23.3.2026 Näillä sivuilla kerrotaan: Mistä voit hakea töitä? Millainen on hyvä työhakemus? Miten valmistaudut työhaastatteluun? Oletko yrittäjä vai työntekijä? Aloita selailu! Näiden sivujen sisältö 1.1 Mistä voit hakea töitä? Mistä löydät tietoja työpaikoista? 1.2 Miten haet töitä? Yleensä työpaikkaa haetaan kirjallisesti. 1.3 Oletko työntekijä vai yrittäjä? Yrittäjänä sinulla on toimeksiantosopimus eli myyt työtäsi yrittäjänä toiselle asiakkaalle. 1.1 Mistä voit hakea töitä?